%0 Journal Article %T Aprendizajes de la vida cotidiana (AVC) en niños y niñas de 9º grado de educación básica en dos insittuciones públicas del municipio de candelaria-valle del cauca, en el marco de la teoría de la RAS %D 2014 %U http://hdl.handle.net/10906/77351 %X This is a qualitative research work, framed in the theory of Rapport au Savoir, whose translation is activity - action - relation to knowledge, applied to the Colombian educational context. The work seeks to understand what the meaning they give to their learning process freshmen two institutions Candelaria-Valle del Cauca, describing everyday learning cavity (AVC) that evoke students' and agents and places they recognized as influential in this learning. %K Aprendizaje %K Sentido %K Actividades %K Acción %K Relación %K Saber %K Escuela %K Educación general %K Education %K Departamento de Pedagogía %K Producción intelectual registrada - Universidad Icesi %K Aprendizajes de la vida cotidiana (AVC) %K Teoría RAS (rapport au savoir); %~ GOEDOC, SUB GOETTINGEN