Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/65260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCarranza Romero, Juan Esteban-
dc.date.accessioned2012-02-23T21:13:20Z-
dc.date.available2012-02-23T21:13:20Z-
dc.date.issued2008-03-01-
dc.identifier.isbn19001568-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/65260-
dc.descriptionThis paper contains an empirical dynamic model of supply and demand in the market for digital cameras with endogenous product innovation. On the demand side, heterogeneous consumers time optimally the purchase of goods depending on the expected evolution of prices and characteristics of available cameras. On the supply side, firms introduce new camera models accounting for the dynamic value of new products and the optimal behavior of consumers. The model is estimated using data from the market for digital cameras and the estimated model replicates rich dynamic features of the data. The estimated model is used to perform counterfactual computations, which suggest that more competition or lower product introduction costs generate more product variety but lower average product quality.spa
dc.formatPDFspa
dc.format.extentp.1-44spa
dc.format.mediumElectrónicospa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Icesispa
dc.relation.ispartofBorradores de Economía y Finanzas; No. 18 - Marzo 2008-
dc.relation.ispartofseriesBorradores de Economía y Finanzas;No. 18 - Marzo 2008-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electróico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.subjectFACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICASspa
dc.subjectDEPARTAMENTO DE ECONOMÍAspa
dc.subjectDURABLE GOODSspa
dc.subjectDYNAMIC DEMANDspa
dc.subjectINNOVATIONspa
dc.subjectINNOVACIONESspa
dc.subjectDINÁMICAspa
dc.subjectMERCADOspa
dc.subjectEconomíaspa
dc.subjectEconometríaspa
dc.subjectEconomicseng
dc.subjectEconometrics modelseng
dc.titleProduct innovation and adoption in markert equilibrium : the case of digital camerasspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.identifier.OLIBhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?session=-1&infile=details.glu&loid=211252&rs=5514796&hitno=-1-
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Administrativas y Económicasspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.type.spaArtículospa
dc.coverageCali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degreesspa
dc.creator.emailjecarranza@icesi.edu.cospa
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.pubplaceSantiago de Calispa
Appears in Collections:Economía - Seriadas
Nuevo conocimiento - EPPMC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
produc_innovation_adoption.pdf318.33 kBAdobe PDFView/Open




This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons