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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorOrozco, Oscar Arleyspa
dc.contributor.authorLlano Ramírez, Gonzalospa
dc.coverage.spatialNew York de Lat: 43 00 00 N degrees minutes Lat: 43.0000 decimal degrees Long: 075 00 00 W degrees minutes Long: -75.0000 decimal degreesspa
dc.date.accessioned2017-05-15T15:20:57Z-
dc.date.available2017-05-15T15:20:57Z-
dc.date.issued2016-08-29-
dc.identifier.issn1548-0992-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/81431-
dc.description.abstractWhilst the number of vehicles moving through the streets growths exponentially, the high density vehicular flow is now a mobility and a public health problem for governmental institutions and people, since the time of travel, gasoline consumption, and greenhouse gas (GHG) emissions have suffered an important increase. Hereby, several research projects aim to reduce the impact of this increase using new technological platforms like the so-called Vehicular Networks (VN), which are focused on the establishment of wireless connections between automobiles and/or fixed infrastructure. In this context, and aiming to reduce the potential carbon footprint of the vehicles, we have developed an application for the simulation of a VN using two software applications: SUMO and OMNeT++. The application we developed sends information packets directly to the cars about the adequate speed in a given area, optimizing the fuel usage and reducing the GHG emissions. Results show that when vehicles follow the speed (previously studied), the gasoline consumption and the GHG emissions present a considerable decrease compared to the vehicles not running at that speed.spa
dc.format.extent6 páginasspa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherIEEE Latin America Transactionsspa
dc.relation.ispartofIEEE Latin America Transactions, Vol. 14, No.6 - 2016-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectRedes Vehicularesspa
dc.subjectPlataformas tecnológicasspa
dc.subjectRedes inalámbricasspa
dc.subjectAutomatización y sistemas de controlspa
dc.subjectIngeniería de sistemas y comunicacionesspa
dc.subjectGases de combustiónspa
dc.subjectCommand and control systemspa
dc.subjectSystems engineeringspa
dc.titleOptimal speed advisory: a vehicular networks application focused on decreasing CO2 emissionsspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.audienceComunidad Universidad Icesi – Investigadoresspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ingenieríaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.publisher.programIngeniería Telemáticaspa
dc.publisher.departmentDepartamento Tecnologías De Información y Comunicaciones Ticspa
dc.creator.emailgllano@icesi.edu.cospa
dc.citation.volume14spa
dc.citation.issue6spa
dc.citation.spage2693spa
dc.citation.epage2699spa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1109/TLA.2016.7555240-
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.publisher.placeNew Yorkspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1-
dc.type.localArtículospa
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/draftspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce-
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