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dc.contributor119th ASEE Annual Conference and Exposition-
dc.coverage.spatialTexas de Lat: 33 55 00 N degrees minutes Lat: 33.9167 decimal degrees Long: 087 40 00 W degrees minutes Long: -87.6667 decimal degreesspa
dc.creatorRivera Cadavid, Leonardo-
dc.creatorLópez, Andrés-
dc.creatorCalderón, Andrés-
dc.date.accessioned2017-08-25T17:31:09Z-
dc.date.available2017-08-25T17:31:09Z-
dc.date.issued2012-06-13-
dc.identifier.isbn9780878232413-
dc.identifier.otherhttps://nebulosa.icesi.edu.co:2615/record/display.uri?eid=2-s2.0-84864987219&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=This+Videogame+Is+Just+Like+My+Plant%21&st2=&sid=00a1c0b69c3ff458e7c9d34114b8770c&sot=b&sdt=b&sl=52&s=TITLE-ABS-KEY%28This+Videogame+Is+Just+Like+My+Plant%21%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/81992-
dc.descriptionThis paper presents a learning experience that was developed using the commercial videogame Rise of Nations for a graduate course on Manufacturing and Operations Strategy. This is a historical strategy game in which players compete by taking civilizations through progressive development stages. The game was employed under the Serious Games paradigm, in which a game is considered serious when it is used with an objective other than entertainment. This paper explains the objectives of the use of the game in the class, the regulations and learning guides that were employed, the experiences the students lived, the main points the students take away from the use of the game and other experiences that take place in the class in addition to the delivery of contents and development of skills. This experience took place at Universidad Icesi, in Cali, Colombia. © 2012 American Society for Engineering Educationspa
dc.formatpdfspa
dc.format.extent[Sin páginación]spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherASEE Annual Conference and Expositionspa
dc.relation.ispartof119th ASEE Annual Conference and Exposition, 10 June 2012-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.subjectEducación en ingenieríaspa
dc.subjectAprendizaje - Educación superiorspa
dc.subjectJuegos de estrategiaspa
dc.subjectInnovaciones educativasspa
dc.subjectVideojuegos-
dc.titleThis videogame is just like my plant!spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectspa
dc.audienceComunidad Universidad Icesi - Investigadoresspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ingenieríaspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.type.spaDocumento de conferenciaspa
dc.publisher.programIngeniería Industrialspa
dc.publisher.departmentDepartamento de Ingeniería Industrialspa
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.pubplaceSan Antoniospa
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