Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95256
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorMarr, Timothy Gordon-
dc.contributor.authorMosquera Mosquera, Pablo Alexander-
dc.contributor.authorGarcía Gómez, Zenaida-
dc.coverage.spatialCali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degrees.spa
dc.date.accessioned2022-09-15T15:59:30Z-
dc.date.available2022-09-15T15:59:30Z-
dc.date.available2022-06-01spa
dc.date.issued2022-06-01-
dc.identifier.other329390-
dc.identifier.urihttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95256-
dc.description.abstractThis research study offers a pedagogical proposal for evaluating the effectiveness of ICC in teaching and learning English by using movie excerpts in a didactic sequence. Culture, interculturality, motivation, communicative, and intercultural competencies concepts will be aboard widely in the theoretical framework. The research took place in ninth grade (9°) at Marino Renjifo Salcedo ethnic-educative institution in Candelaria, Valle. Carrying out this research we followed qualitative research and a didactic sequence follow-up. Beginning and closing surveys were applied to analyze what kind of information students knew about their perceptions of culture, and their motivation in learning English as well as a pre-test and a post test to indicate the development of ICC in the students and their improvement in the target language. The results indicated that the students’ perception about interculturality improved at the end of the intervention since they could identify their cultural aspects such as ethnic group, traditions, and beliefs, and were able to identify them with the other cultures represented in the movies. Students considered they improved in writing, speaking, and listening skills.spa
dc.format.extent138 páginasspa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherUniversidad Icesispa
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.subjectEnseñanza bilingüespa
dc.subjectEnseñanza del inglésspa
dc.subjectDesarrollo de competenciasspa
dc.subjectIdiomas extranjerosspa
dc.subjectCompetencia lingüísticaspa
dc.subjectAprendizaje del inglésspa
dc.subjectCulturaspa
dc.subjectCompetencia comunicativaspa
dc.subjectInterculturalidadspa
dc.subjectMotivaciónspa
dc.subjectSecuencia didácticaspa
dc.subjectTesisspa
dc.titleA proposal of a didactic sequence for english class in 9th grade in Marino Renjifo Salcedo School, in Colombia, using movie excerpts to raise the awareness of intercultural communicative competence.spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.identifier.OLIBhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329390-
dc.publisher.facultyEscuela de Ciencias de la Educaciónspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.contributor.roleAsesor Tesisspa
dc.publisher.departmentDepartamento de Idiomasspa
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)spa
dc.publisher.placeSantiago de Calispa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.localTesis de maestríaspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
Aparece en las colecciones: Educación - Tesis

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
T02463.pdf4.02 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir




Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons