Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/78388
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarón Porras, Luis Fernandospa
dc.contributor.authorGomez, Ricardospa
dc.date.accessioned2015-10-06T23:33:46Z-
dc.date.available2015-10-06T23:33:46Z-
dc.date.issued2013-10-01-
dc.identifier.issn0268-1102-
dc.identifier.otherhttp://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84886102173&partnerID=tZOtx3y1spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/78388-
dc.description.abstractOf all the benefits public access to computers (PAC) offer users, the most valued by users are having more information for stronger relationships, better learning, and effective transactions. This article analyzes the most salient benefit, more information for stronger relationships with friends and family. Results of a qualitative study among users of libraries, telecenters, and cybercafés in Colombia, South America, show that social media and personal relationships can also have an important community and sociopolitical dimension. By fostering a sense of belonging and connectedness to community and to a larger world, PAC usage often leads to feelings of empowerment and development of social capital, two intangible factors that are critical for community development. This study used a mixed-methods approach, combining surveys and interviews in five regions of the country, to uncover the benefits of PAC for underserved communities. Its findings contribute new insight about the impact of information and communication technologies on community development and social inclusion. © 2013 Commonwealth Secretariat.eng
dc.language.isoengeng
dc.relation.ispartofInformation Technology for Development, Vol. 19, No. 4 - 2013-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre las fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectCiencias socialesspa
dc.subjectSocial sciencesspa
dc.subjectAcceso público a las computadorasspa
dc.subjectPublic access to computersspa
dc.subjectTecnología de la información y la comunicación (TIC)spa
dc.subjectInformation and communication technologiesspa
dc.subjectInclusión socialspa
dc.subjectSocial Inclusionspa
dc.titleRelationships and Connectedness: Weak Ties that Help Social Inclusion Through Public Access Computingspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.citation.volume19spa
dc.citation.spage271-
dc.citation.epage295-
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1-
dc.type.localArtículospa
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85-
Appears in Collections:Nuevo conocimiento - NEX

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.html295 BHTMLView/Open




This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons