Martínez Quintero, Lina María2017-12-112017-12-112012-01-019783659222269https://www.morebooks.de/store/gb/book/the-hispanic-asian-achievement-gap-in-elementary-school/isbn/978-3-659-22226-9http://hdl.handle.net/10906/82376Dissertation approved by the University of Maryland, 2012. There is little research of Hispanic and Asian children's educational outcomes; in particular, the achievement gap between these two racial/ethnic groups has not been fully explored. The objective of this investigation is to analyze the Hispanic-Asian achievement gap in elementary school using the ECLS-K, a longitudinal nationally representative study. I provide detailed descriptive analysis of the trajectory of the gap from kindergarten to fifth grade. Analysis is conducted using three approaches. First, I estimated the mean achievement gap in elementary school and the relative contribution of family, school and teacher factors to the gap. Second, I decomposed the Hispanic-Asian gap into explained and unexplained parts due to observed differences. Finally, I explored whether the achievement gap is persistent across the conditional distribution of test scores. Reading and math scores are the outcome variables.168 páginasDigitalengEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/The Hispanic-Asian achievement gap in elementary school : a persistent disparityinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)EconomíaEconomicsCalidad de la educaciónEducación multiculturalEstados UnidosEstudios asiático-americanosEstudios hispano-americanosSistema educativoPolíticas públicasEducación primariahttp://purl.org/coar/resource_type/c_2f33instname:Universidad Icesireponame:Biblioteca Digitalrepourl:https://repository.icesi.edu.co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2