Zapata, NathaliaAraújo, CarlosSierra Bonilla, CatalinaTownsend Zuluaga, Martin Andreas2025-03-172025-03-172024-06-01https://hdl.handle.net/10906/130200During the development of undergraduate projects in design programs, three critical areas requiring improvement have been identified: inequity in task assignment, loss of agility in the project, and lack of visibility of the project's updated status. These situations not only delay project progress but also limit the quality of the results obtained. Therefore, it is essential to implement strategies that promote greater fluidity and efficiency in project development. This study focuses on analyzing the performance of students in the undergraduate design project course, based on the implementation of agile methodologies during the 2023-2 semester. Through the evaluation of competencies and performance indicators, this analysis aims to measure student compliance in relation to their functions and skills within their undergraduate projects. It also seeks to promote efficiency and productivity in work teams, improving the management of their operations and ensuring higher-quality results.Introducción y contextualización -- Competencias -- Evaluación de cumplimiento ¿Cómo medir? -- Gestión de equipos de PDG usando Notion -- Solución y propuesta -- ¿Cómo añadir tareas? -- ¿Qué significa cada indicador? -- Indicadores de la tarea -- Indicadores totalizados -- Sprints -- Otras vistas de la página principal -- Aspectos productivos y mercado -- Producción -- Costos -- Medición e impacto del proyecto -- Conclusiones y reflexiones -- Referencias bibliográficas -- Anexos y complementos18 páginasDigitalapplication/pdfspaEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electróico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Gestión de equipos de PDG usando NotionGestión de equipos de PDG usando Notion: Promote productivity and reduce procrastination in project development. Additionally, boost the motivation for agile solutions that avoid delaying the completion of graduate projectsbachelor thesishttps://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib/?oid=363942info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalProductividadAsignación de recursosCompetenciaEficienciaGestión de proyectosIndicadores de desempeñoMetodologíasTrabajo de Grado en Diseño de Medios Interactivosinstname:Universidad Icesireponame:Biblioteca Digitalrepourl:https://repository.icesi.edu.co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2