Guevara, DinaelNavarro Cadavid, AndrésCardona, Narcís S.8th European Conference on Antennas and Propagation2017-08-232017-08-232014-04-119788890701849http://hdl.handle.net/10906/81973We present here a discussion about the use of 3D ray-tracing (RT) techniques based on game engines and graphic technologies to derive the multipath channel. Our approach harnesses the power of video game development engines to provide the urban 3D model and 3D RT for exploration and analysis of multipath channel for a wide frequency range in different complex outdoor scenarios. The advantage of this approach is that it efficiently utilizes the potential and capabilities in the graphical processing units (GPUs) and provide high performance in computing time with accurate results. We demonstrate the usefulness of this approach using our 3D RT in different applications. We show simulation results and compare them with measurements, obtaining a good fit. © 2014 European Association on Antennas and Propagation.1780-1784 páginasDigitalengEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Using game engines and graphic technologies for ray-tracing in future wirelessinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://dx.doi.org/10.1109/EuCAP.2014.6902139Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)JuegosTecnologíaCanales de comunicaciónProcesadores (Computación)Diseño de softwareIngeniería de sistemas y comunicacionesSystems engineeringhttp://purl.org/coar/resource_type/c_c94finstname:Universidad Icesireponame:Biblioteca Digitalrepourl:https://repository.icesi.edu.co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2