Baron Porras, Luis Fernando2017-11-272017-11-272012-12-011614-1687https://digital.lib.washington.edu/researchworks/bitstream/handle/1773/22359/Baron_MoreThanaFacebookRevolution.pdf?sequence=1&isAllowed=yhttp://hdl.handle.net/10906/82326Public opinion leaders and activists characterized the Egyptian “Arab Spring” of January 2011 as a “Facebook Revolution”. They highlight the intrinsic power of social media as an influencing factor for social change. Undeniably, social media played important roles in that revolution process. However, these roles cannot be disconnected from the socio-political contexts. This paper discusses the use of social media, particularly of Facebook, by the April 6th Youth Movement (A6YM), a decisive actor of the Egyptian protests. It is based on the analysis of two Egyptian newspapers and one American newspaper, between 2008 and 2011. We propose that a) social media provided alternative mechanisms for political expression and organization, b) social media contributed to the genesis and consolidation of the A6YM and to the establishment of youth political identities, and c) the combination of “bits and streets” amplified not just the movement’s mobilization but the degree of opposition experienced by the Egyptian regime.9 páginasDigitalspaEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/More Than A Fecebook Revolution: Social Movements And Social Media In The Egyptian Arab Springinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)FacebookRedes socialesCiencias socialesSocial sciencesCambio socialhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1instname:Universidad Icesireponame:Biblioteca Digitalrepourl:https://repository.icesi.edu.co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2