Vinasco, Jairo David2025-03-192025-03-192024-06-26https://hdl.handle.net/10906/130209This study focuses on optimizing the operational capacity of A.C. Plomeros Especialistas, a family-owned plumbing company in Cali, Colombia. Despite significant investments in advanced technology for services such as drain unblocking, hydraulic leak detection, waterproofing, and roof repair, the company faces the challenge of profitably utilizing its equipment through services that cover multiple investments with higher lead conversion. To address these issues, a commercial plan focused on improving customer communication and market segmentation is proposed. Key actions include advertising strategies to highlight current services and innovative technology, developing a pricing schedule based on geographic segmentation, improving the pre-diagnosis process with a decision tree to gather essential customer information before discussing prices, and introducing a diagnostic fee adjusted according to service location. The expected result is an increase in the conversion rate of potential customer prospects through more effective segmentation and communication, enabling the company to utilize 93% of its operational capacity. The objective of this strategy is to maximize operational efficiency and profitability, ultimately leading to increased customer satisfaction and market expansion in Cali.1. INTRODUCCIÓN -- 1.1 Leads - Prospectos de clientes -- 1.2 Situación Funnel de ventas -- 1.3 Segmentación inexacta -- 1.4 Tasa de ocupación de los equipos -- 2. METODOLOGÍA -- 2.1 Funnel de ventas. Mejorar la comunicación -- 2.2 Segmentación – Estategia D.I.A. (tarifario de precios) -- 2.2.1 D -- Zona 1 -- 2.2.2 I -- Zona 2 -- 2.2.3 A -- Zona 3 -- 2.3 Leads -- mejorar la tasa de conversión de prospectos -- 3. RESULTADOS Y DISCUSIÓN -- 4. CONCLUSIONES -- 5. REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS -- 6. ANEXOS -- 6.1 DIAGRAMA DE GANNT8 páginasDigitalapplication/pdfspaEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electróico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Optimizar la capacidad operativa de los recursos para A.C. Plomeros Especialistasthesishttps://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib/?oid=364024info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalEstrategia de segmentaciónTesis Especialización en VentasVentasPreciosPricingPronóstico de ventasSegmentación del mercadoinstname:Universidad Icesireponame:Biblioteca Digitalrepourl:https://repository.icesi.edu.co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2