Ramírez Robledo, EnriqueMéndez Hernández, JosefinaDíaz Moreno, Juan SebastiánÁlvarez Morales, Juan Camilo2025-03-312025-03-312023-06-16https://hdl.handle.net/10906/130236In recent years, the women's footwear market has unquestionably been a challenge for some companies. For this reason, this degree work had the purpose of designing a value proposition for the launch of its own stores of the “Amor a Primera Vista” brand of the Colombian company Calzatodo, and thus achieve a solid positioning of the brand in these dynamic markets. In its development, trends were explored, a benchmarking with similar brands was carried out, also a thorough market investigation, with which a brand diagnosis was established that presented certain opportunities. To solve these opportunities and enhance the strengths, a strategic plan was proposed that ranges from the optimization of the brand image with a rebranding of “Amor at Primera Vista” to APV and a media plan, to the promotion of the product, price indices and a talent development model. This strategic plan culminates from distribution with a mixed model for the launch of stores that is carried out gradually according to the returns on investment that are being obtained, the first year continuing in its own stores, the second year migrating to adjacent independent stores to the current ones and in the fourth year to launch boutiques. This model is financially feasible with a positive NPV and an interesting IRR. In short, this strategic plan is a transition proposal to make the brand independent and position it as an exclusive premium brand in a dynamic and changing market.1. Introducción -- 2. Tendencias Globales -- 3. Benchmark -- 3.1. Caso Leather -- de Arturo Calle -- 3.2. Caso Fly Up -- Vélez -- 4. Investigación de Mercado -- 4.1. Observación in situ -- 4.2. Encuestas -- 4.3. Focus Groups -- 4.4. Entrevistas a Profundidad -- 5. Diagnóstico -- 5.1. Matriz DOFA -- 5.2. Curva de Valor -- 6. Plan Estratégico -- 6.1. Marca -- 6.2. Producto -- 6.3. Promoción -- 6.4. Precio -- 6.5. Plaza -- 6.6. Desarrollo del Talento -- 7. Análisis Financiero -- 8. Pros y Contras -- 9. Conclusiones -- Bibliografía -- Anexos41 páginasDigitalapplication/pdfspaEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electróico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Análisis Estratégico para “Amor a Primera Vista”: Reto Empresarialthesishttps://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib/?oid=362393info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalPlan estratégicoPosicionamiento de marcaIndustria del calzadoCalzado para mujerComercio electrónicoMarketingVentasDesarrollo del talentoMarca PremiumModelo MixtoStrategic planBrand positioningFootwear industryWomen's footwearE-commerceMarketingSalesTalent developmentPremium BrandMixed ModelTesis en Maestría en Gestión Empresarialinstname:Universidad Icesireponame:Biblioteca Digitalrepourl:https://repository.icesi.edu.co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2