Marr, Timothy GordonGamboa Riascos, Maria Ángela2022-09-142022-01-012022-09-142022-01-01329419http://hdl.handle.net/10906/95223This an action research that intended that the sixth graders in an official school in a touristic city in Colombia use linguistic landscape (LL) analysis and interviews to nonnative English speakers (NNES) to foster English lingua franca (ELF) awareness to increase the motivation to use the target language orally. The research occurred during the four last weeks of the school year in the outbreak and returning to the school environment. The pre and post questionnaires about speaking motivation and oral skill perception showed a significant difference after the intervention in their beliefs about native speakirsm. Although the students felt nervous at first, at the end they could be understood and reflected on their performance, they were more motivated to use the language orally through the awareness of other cultures and the variety of languages in the visitors that come to the city of Guatapé.79 páginasDigitalapplication/pdfspaEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/English lingua franca to motivate sixth graders to use it orally in Guatapéhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329419info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Enseñanza bilingüeEnseñanza del inglésDesarrollo de competenciasIdiomas extranjerosCompetencia lingüísticaAprendizaje del inglésCulturaCompetencia comunicativaComunicación oralLenguas francasHabilidades lingüísticasHabilidades comunicativasMotivaciónTésisDepartamento de IdiomasEducaciónhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc