Duarte Garcés, NataliaEscobar Bolaños, María CarolinaHoyos Tabares, Oscar Eduardo2021-07-172019-01-012021-07-172019-01-01325706http://hdl.handle.net/10906/87350Purpose - ​Cerebral palsy is the involvement of some parts of the brain that control the movement of the individual, this diagnosis is not progressive and has permanent damage, therefore, the treatments offered for these cases can be indefinite. The purpose of this project is to increase the motivation on the part of patients with cerebral palsy through an interactive entertainment device that will have similar functions to the activities carried out in conventional occupational therapies. Findings - ​It is necessary the union of the two most important factors found in the investigation which is the use of a physical and digital device that manages to adapt not only to the needs of the patients but also to their personal tastes, in order to guarantee interest and feeling of ownership with the device. On the other hand it is pertinent to make use of activities that are not only focused on the entertainment of patients, but on the development of their psychomotor skills. Originality/Value – ​It is a device focused on the rehabilitation of patients with cerebral palsy, which combines functionality with entertainment, making users feel comfortable with their use, and do not realize that they are carrying out activities for therapeutic purposes.14 páginasDigitalapplication/pdfspaEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Mejorando la experiencia de terapias ocupacionales ofrecidas para niños con parálisis cerebral.http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=325706info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Parálisis cerebral en niñosGamificaciónTerapéuticaDesarrollo motorNeurorrehabilitaciónTerapiaTecnología en saludTrabajos de gradoHerramienta tecnológicaDiseño de Medios InteractivosDepartamento de Diseñohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f