Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/78342
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorBarón Porras, Luis Fernandospa
dc.contributor.authorGomez, Ricardospa
dc.contributor.authorNeils, Moriahspa
dc.date.accessioned2015-10-01T21:49:23Z-
dc.date.available2015-10-01T21:49:23Z-
dc.date.issued2013-10-23-
dc.identifier.issn1532-2882-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/78342-
dc.description.abstractHere we present an investigation of the use of computers and mobile phones by Hispanic day laborers at Casa Latina, a community-building nonprofit organization for Latino immigrants in Seattle, Washington. Drawing from 95 structured interviews, 6 in-depth interviews, a focus group, and a series of participatory observations of computer training classes at Casa Latina, we find that information and communication technologies (ICT) help immigrant day laborers remain connected with their families and their employers and facilitate their navigation of, and integration into, the society in which they have precarious social and economic standing. ICT help immigrant day laborers maintain links with their past and their roots, offer tools to navigate their present needs, and help them build future plans and aspirations. Hispanic day laborers experience ICT mostly through mobile phones used to communicate with employers and families; they use computers and the Internet to communicate with family and friends. In addition, the experience of the immigrant day laborers is strongly influenced by their English-language proficiency—which helps them navigate daily life in the United States and communicate with employers—and their use of transportation to move around the city for work and daily life. The results of this study offer new insight into the ways in which day laborers in Seattle use ICT to help them meet personal and employment needs and realize their long-term goals.eng
dc.format.extent10 páginas-
dc.format.mediumDigital-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoengeng
dc.relation.ispartofJournal of the Association for Information Science and Technology, Vol. 65, No.1 - 2014eng
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectCiencias socialesspa
dc.subjectSocial sciencesspa
dc.subjectAcceso público a las computadorasspa
dc.subjectPublic access to computersspa
dc.subjectTecnología de la información y la comunicación (TIC)spa
dc.subjectInformation and communication technologiesspa
dc.subjectInclusión socialspa
dc.subjectSocial inclusionspa
dc.subjectInmigrantesspa
dc.subjectImmigrantsspa
dc.titleCrossing new borders: computers, mobile phones, transportation, and English language among Hispanic day laborers in Seattle, Washingtonspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.audienceComunidad Universidad Icesi – Investigadoreseng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.citation.volume65spa
dc.citation.issue1-
dc.citation.spage98-
dc.citation.epage108-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1002/asi.22949-
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1-
dc.type.localArtículospa
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85-
Aparece en las colecciones: Apropiación social del conocimiento - NEX
Nuevo conocimiento - NEX

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
Documento.html263 BHTMLVisualizar/Abrir




Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons