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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorArboleda Arango, Ana Maríaspa
dc.contributor.authorArce Lopera, Carlos Albertospa
dc.coverage.spatialReino Unido de Lat: 54 00 00 N degrees minutes Lat: 54.0000 decimal degrees Long: 004 30 00 W degrees minutes Long: -4.5000 decimal degreeseng
dc.date.accessioned2015-11-05T22:43:33Z-
dc.date.available2015-11-05T22:43:33Z-
dc.date.issued2015-01-01-
dc.identifier.issn0950-3293-
dc.identifier.otherhttp://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84929340039&partnerID=tZOtx3y1eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/78752eng
dc.description.abstractIn our daily life, we use our senses to acquire information about the objects that surround us. However, the information processing that allows for the recognition and consecutive classification of those objects into categories remains unclear. Our purpose is to analyze the categorization mechanism taking into account: (a) package visual metrics and (b) consumer perceptions of this basic visual information. First of all, we quantitatively analyzed the physical characteristics of 52 bottle silhouettes of seven soft drink categories: sports drinks, water, flavored water, sodas, fruit juices, malt drinks and tea. We found that measures of the shape of the bottles can model the membership to a product category. Our first experiment tested how accurately consumers could recognize product category from real bottle silhouettes. We found that the visual characteristics that differentiate product category silhouettes are lid width and bottle shape (body kurtosis). Our second experiment tested the capacity of consumers to recognize artificially created bottle silhouettes. When basic information, such as the product shape is modified, consumers are not always capable of recognizing its corresponding category. We concluded that the physical attributes of bottles are related to the categorization process of the bottle content made by consumers. These findings may provide guidelines for new bottle designs that capitalize on existing categorization rules based on consumer perception.eng
dc.format.extent10 páginasspa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.language.isoengeng
dc.publisherElsevier Ltdeng
dc.relation.ispartofFood Quality and Preference; Vol. 45, No. 01eng
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectBeverage packagingeng
dc.subjectEnvases para bebidasspa
dc.subjectCategorizationeng
dc.subjectCategorizaciónspa
dc.subjectComputer visioneng
dc.subjectVisión por computadorspa
dc.subjectSoft drinkseng
dc.subjectRefrescosspa
dc.subjectEconomíaspa
dc.subjectEconomicseng
dc.subjectNegocios y managementspa
dc.subjectBusinesseng
dc.subjectComportamiento del consumidorspa
dc.subjectConsumer behavioreng
dc.titleQuantitative analysis of product categorization in soft drinks using bottle silhouetteseng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.audienceComunidad Universidad Icesi – Investigadoresspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Administrativas y Económicasspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.publisher.departmentGestión Organizacionalspa
dc.creator.emailamarboleda@icesi.edu.cospa
dc.citation.volume45-
dc.citation.spage1-
dc.citation.epage10-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1016/j.foodqual.2015.04.006eng
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.publisher.placeReino Unidospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1-
dc.type.localArtículospa
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85-
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