Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/85582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPeñafort Camacho, Cristinaspa
dc.contributor.authorLlantén Diaz, Sandra Lorenaspa
dc.coverage.spatialCali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degrees.-
dc.date.accessioned2020-03-04T07:38:59Z-
dc.date.available2020-01-01-
dc.date.available2020-03-04T07:38:59Z-
dc.date.issued2020-01-01-
dc.identifier.other324697-
dc.identifier.urihttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/85582-
dc.description.abstractThis study has the purpose of improving the academic level in English class of two students, who have had low academic performance. This, at the same time has been a barrier to interact with their classmates who express negative and hurting utterances about them. To achieve the study objective, it was necessary to design an action plan encouraging academic strategies such as cooperative learning and alternative assessment tools that would consider their strengths and weaknesses to foster social interaction in the group. This case study took place in a public school in Yumbo, Valle del Cauca, Colombia. The two students belong to a group of 30 students of seventh grade. It has a qualitative design, data was collected through observations and analysis of activities designed from the perspective of the task based learning method. The main finding is to have verified that the students responded to the process when the teacher considered their needs. This means that the teacher assisted all her students and ensured an inclusive education.-
dc.format.extent64 páginas-
dc.format.mediumDigital-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isospa-
dc.publisherUniversidad Icesi-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectRendimiento académico-
dc.subjectAprendizaje cooperativo-
dc.subjectEstrategias de enseñanza-
dc.subjectEducación inclusiva-
dc.subjectDesempeño académico-
dc.subjectConocimiento pedagógico-
dc.subjectAprendizaje de lenguas extranjeras-
dc.subjectProcesos de aprendizaje-
dc.subjectTésis-
dc.subjectEducación-
dc.subjectDepartamento de Idiomas-
dc.subjectDepartamento de Pedagogía-
dc.titleAcademic improvement in english in two 7th grade students rejected by their classmates at a public educational institution-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis-
dc.identifier.OLIBhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=324697-
dc.publisher.facultyUniversidad Icesi. Escuela de Ciencias de la Educación-
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.contributor.roleAsesor Tesis-
dc.publisher.departmentDepartamento de Idiomas-
dc.publisher.departmentDepartamento de Pedagogía-
dc.rights.licenseAtribuci�n-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.publisher.placeSantiago de Cali-
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
dc.type.localTesis de maestría-
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85-
Appears in Collections:Educación - Tesis

Files in This Item:
File SizeFormat 
T01871.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open




This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons