Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95208
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorRodriguez Buitrago, Carolina-
dc.contributor.authorFandiño Ariza, Lina Fernanda-
dc.contributor.authorRivera Pulido, María Elena-
dc.coverage.spatialCali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degrees.-
dc.date.accessioned2022-09-14T07:41:18Z-
dc.date.available2022-01-01-
dc.date.available2022-09-14T07:41:18Z-
dc.date.issued2022-01-01-
dc.identifier.other329391-
dc.identifier.urihttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95208-
dc.description.abstractThe present research project seeks through the use of technology to increase the motivation of students from two rural educational institutions in Valle del Cauca to learn English focusing on the improvement of listening and speaking skills during the COVID 19 pandemic. For this purpose, a didactic unit was designed taking into account the parameters established by the MEN, the Bloom’s taxonomy and the appropriate digital tools for the context of the students. In addition, some of the proposal activities promoted autonomy for the sake of developing intrinsic motivation. Each of the classes was carried out and analyzed, with the intention of modifying and enhancing the next activities. It is important to highlight that this project started as action research. But, it was determined that it was relevant to describe the whole process in detail and to frame it in a systematization as a research method. By combining technological, pedagogical and human resources, students were more motivated to use the technological tools, showed better performance in speaking and listening skills and were more connected with the classes, for instance more participative and interested in the proposed activities. The use of technology also allowed students to work at their own pace, which was an advantage for autonomous learning, as it was a reinforcement of the class material.-
dc.format.extent74 páginas-
dc.format.mediumDigital-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isospa-
dc.publisherUniversidad Icesi-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectEnseñanza bilingüe-
dc.subjectEnseñanza del inglés-
dc.subjectDesarrollo de competencias-
dc.subjectIdiomas extranjeros-
dc.subjectCompetencia lingüística-
dc.subjectMotivación-
dc.subjectHerramienta tecnológica-
dc.subjectHabilidades comunicativas-
dc.subjectTaxonomía de Bloom-
dc.subjectAutonomía-
dc.subjectSistematización educativa-
dc.subjectTésis-
dc.subjectDepartamento de Idiomas-
dc.subjectEducación-
dc.titleMotivating students from two rural institutions of guacari and palmira to improve listening and speaking skills in the learning english process through the use of technological tools-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis-
dc.identifier.OLIBhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329391-
dc.publisher.facultyEscuela de Ciencias de la Educación-
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.contributor.roleAsesor Tesis-
dc.publisher.departmentDepartamento de Idiomas-
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.publisher.placeSantiago de Cali-
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
dc.type.localTesis de maestría-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Aparece en las colecciones: Educación - Tesis

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
T02446.pdf1.61 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir




Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons