Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95209
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Portilla Quintero, Brayan | - |
dc.contributor.author | Ledesma Aldana, Franci | - |
dc.coverage.spatial | Cali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degrees. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-14T07:41:57Z | - |
dc.date.available | 2022-01-01 | - |
dc.date.available | 2022-09-14T07:41:57Z | - |
dc.date.issued | 2022-01-01 | - |
dc.identifier.other | 329393 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95209 | - |
dc.description.abstract | This Master’s research aims at exploring to what extent the implementation of three reading strategies (predicting, making inferences, and questioning) improve 11th graders’ critical thinking skill in Jesús Villafañe Franco school from Cali, Valle del Cauca. This research was carried out by gathering and analyzing the data from a Pre-Test before the implementation of an 11-session didactic sequence that includes the reading strategies mentioned. Additionally, a Post-Test was applied to know to what extent the students improved their performance in reading comprehension and critical thinking skill. Based on the findings the implementation of reading strategies shows their effectiveness and benefits because they allow increasing the students’ motivation and performance in reading comprehension, helping them to predict and infer information from the text and questioning how to solve problems or argue their position and points of view in regard to the reading topic, improving their so critical thinking skill. Finally, this study highlights the importance of designing a didactic sequence with reading comprehension activities that motivate the students’ participation considering their age, context, and interest. | - |
dc.format.extent | 92 páginas | - |
dc.format.medium | Digital | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | spa | - |
dc.publisher | Universidad Icesi | - |
dc.rights | EL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor. | - |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.subject | Estrategias de comprension de lectura | - |
dc.subject | Predicciones | - |
dc.subject | Inferencia | - |
dc.subject | Secuencia didáctica | - |
dc.subject | Pensamiento crítico | - |
dc.subject | Tésis | - |
dc.subject | Departamento de Idiomas | - |
dc.subject | Educación | - |
dc.title | Reading comprehension strategies to improve 11th graders’ critical thinking skills | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | - |
dc.identifier.OLIB | http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329393 | - |
dc.publisher.faculty | Escuela de Ciencias de la Educación | - |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.contributor.role | Asesor Tesis | - |
dc.publisher.department | Departamento de Idiomas | - |
dc.rights.license | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) | - |
dc.publisher.place | Santiago de Cali | - |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | - |
dc.type.local | Tesis de maestría | - |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Aparece en las colecciones: | Educación - Tesis |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|
T02448.pdf | 908.4 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons