Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/98992
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorBiancha Ramírez, Héctor Fabio-
dc.contributor.authorMoreno Prado, José Fernando-
dc.coverage.spatialCali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degrees.-
dc.date.accessioned2023-02-14T07:42:51Z-
dc.date.available2022-01-01-
dc.date.available2023-02-14T07:42:51Z-
dc.date.issued2022-01-01-
dc.identifier.other360167-
dc.identifier.urihttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/98992-
dc.description.abstractThis research paper exposes the results of the systematization of an educational practice at Universidad del Valle in Cali Satellite Buga, during 2020-2022 in which the participants were students of the subject English for Academic and General Purposes (Inglés con Fines Generales y Académicos) and their teachers. The Valle university offers students a minimum of three levels and a maximum of four levels of English to all the programs. Besides of fulfilling the requirements each program must get graduated, the English program has a communicative approach in which students are aimed to developed basic communicative skills, in a bilingual and multicultural environment, where a second language favors the academic, personal, and professional life to students. The main objective of this systematization is to organize, analyze and interpret three remote English learning experiences in order to identify which strategies and good practices enhanced the English communicative competence of university students in terms of the four linguistic skills, listening, speaking, reading, and writing. In addition, the following paper aims to critically analyze the most significant strategies, methodologies, and activities that have given either, positive or negative results in students from their application amid the three remote learning semesters during the Pandemic period. Above all, the idea is to carry out an investigation that integrates results and a proposal that contains a set of activities and strategies that are effective to enhance communicative skills in students at Valle university, Buga satellite that can be used nowadays as support for the face-to-face classes.-
dc.format.extent70 páginas-
dc.format.mediumDigital-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isospa-
dc.publisherUniversidad Icesi-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectSistematización-
dc.subjectEnseñanza del inglés-
dc.subjectBilingüismo-
dc.subjectEstrategias significativas-
dc.subjectEnseñanza universitaria-
dc.subjectAplicaciones en línea-
dc.subjectHabilidades comunicativas-
dc.subjectIdiomas extranjeros-
dc.subjectAprendizaje de idiomas-
dc.subjectAprendizaje del inglés-
dc.subjectTésis-
dc.subjectDepartamento de Idiomas-
dc.subjectEducación-
dc.subjectDepartamento de Pedagogía-
dc.subjectMaestría en la Enseñanza del Inglés-
dc.titleSystematization of the english remote learning practices during the pandemic at Univalle satellite Buga year 2020-2022.-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis-
dc.identifier.OLIBhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=360167-
dc.publisher.facultyEscuela de Ciencias de la Educación-
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.contributor.roleAsesor Tesis-
dc.publisher.departmentDepartamento de Idiomas-
dc.publisher.departmentDepartamento de Pedagogía-
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.publisher.placeSantiago de Cali-
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
dc.type.localTesis de maestría-
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85-
Aparece en las colecciones: Educación - Tesis

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
T02507.pdf2.3 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir




Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons