Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/81939
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisor2nd International Conference on Education and Management Technologyspa
dc.contributor.authorVelasco Arango, Maria Isabelspa
dc.contributor.authorLozano Posso, Melquicedecspa
dc.coverage.spatialTawai de Lat: 27 47 32 N degrees minutes Lat: 27.7923 decimal degrees Long: 096 46 49 E degrees minutes Long: 96.7803 decimal degreesspa
dc.date.accessioned2017-08-14T14:46:03Z-
dc.date.available2017-08-14T14:46:03Z-
dc.date.issued2011-01-01-
dc.identifier.issn2010-4626-
dc.identifier.otherhttp://www.ipedr.com/vol13/41-T00070.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/81939-
dc.description.abstractThe engagement strategy, has been seen as an importance tools for enhancing students knowledge from their workpl ace, industry and community. Neverthele ss, the study in this area was still limited, then this paper tried to identify the experi ences of a university issues relating to workforce development and the engagement used by university and community. An in-depth interviewed was used with the purposive target groups. Qualitative research showed the relation between university and industry through the CEDEP five periods practice or four steps of Vickers et al. (2004); a) work-based learning - WBL ( the period of formation and, promot ion and working place), b) Levers & enabler (continuing to practice), c) management of change (information evaluation and feedback), d) building partner ship (programme of work place for newly graduated student and online job application). These practi ce periods illustrated the excellent performance of participants with receiving the above or standard salary, having 95% of participants who obtained job, and satisfying toward job obtaining. The result, however, also demonstrated that the direct engagement between university and community needed to be improved.spa
dc.format.extent5 páginasspa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherInternational Proceedings of Economics Development and Researchspa
dc.relation.ispartofInternational Conference on Education and Management Technology-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectAlianzasspa
dc.subjectEducaciónspa
dc.subjectIndustriaspa
dc.subjectComunidadspa
dc.subjectNegocios y managementspa
dc.subjectBusinessspa
dc.titleThe Engagement Between Education, Community and the Needs of Industryspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectspa
dc.audienceComunidad Universidad Icesi - Investigadoresspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Administrativas y Económicasspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.publisher.programAdministración de Empresasspa
dc.publisher.departmentDepartamento de Gestión Organizacionalspa
dc.creator.emailmelqui@icesi.edu.cospa
dc.creator.emailmvelasco@icesi.edu.cospa
dc.citation.volume13spa
dc.citation.spage210-
dc.citation.epage2015-
dc.rights.licenseAtribuci�n-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.publisher.placeTaiwanspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_c94f-
dc.type.localDocumento de conferenciaspa
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85-
Aparece en las colecciones: Apropiación social del conocimiento - EE

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
lozano_engagement_between_2011.pdf456.97 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir




Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons