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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorBetancourt Velasco, María Claraspa
dc.contributor.authorMejia Puig, Luis Alfonsospa
dc.coverage.spatialLondres de Lat: 51 30 51 N degrees minutes Lat: 51.5142 decimal degrees Long: 000 05 35 W degrees minutes Long: -0.0931 decimal degrees-
dc.date.accessioned2018-05-30T16:47:04Z-
dc.date.available2018-05-30T16:47:04Z-
dc.date.issued2011-09-09-
dc.identifier.otherhttps://nebulosa.icesi.edu.co:2180/record/display.uri?eid=2-s2.0-84859232831&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=%22Business-design+laboratory%3a+A+strategy+for+innovation%22&st2=&sid=f3675232af88d873d10f864e5b035c9e&sot=b&sdt=b&sl=70&s=TITLE-ABS-KEY%28%22Business-design+laboratory%3a+A+strategy+for+innovation%22%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=eng
dc.identifier.otherhttps://scholar.google.com/scholar?q=Business-design%20laboratory:%20A%20strategy%20for%20innovationeng
dc.identifier.urihttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/83534-
dc.description.abstractThe contribution of industrial design schools to the development of innovative products is well known around the industrialized world. In Colombia, however, industrial design is a young practice and the market is not yet aware of the importance of design as a factor for innovation. In Colombia, the work of industrial designers is almost unknown and there is also no concrete/direct link to the private sector so as to address the real problems of the industry, improving its competitiveness and recognizing the essential attributes of design in its performance. From the academia we are looking for strategies that help us spread the practice of design and encourage companies to do more research, design and product development so as to better compete in the global market. The Business-Design Laboratory is an initiative, whereby a company provides its facilities to one of our final year students for a period of two weeks.eng
dc.format.extent35-40 página-
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isoengeng
dc.relation.ispartof13th International Conference on Engineering and Product Design Education, E and PDE - 2011eng
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectDiseñadores industrialesspa
dc.subjectDiseño industrialspa
dc.subjectIndustrial designeng
dc.subjectCreatividad e innovaciónspa
dc.subjectEstrategias de innovaciónspa
dc.titleBusiness-design laboratory: A strategy for innovationeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecteng
dc.audienceComunidad Universidad Icesi – Investigadoresspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ingenieríaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.publisher.programDiseño Medios Interactivosspa
dc.publisher.departmentDepartamento de Diseñospa
dc.creator.emailmcbet@icesi.edu.co-
dc.rights.licenseAtribuci�n-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)-
dc.publisher.placeLondres-
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_c94f-
dc.type.localDocumento de conferenciaspa
dc.identifier.instnameinstname: Universidad Icesi-
dc.identifier.reponamereponame: Biblioteca Digital-
dc.identifier.repourlrepourl: https://repository.icesi.edu.co/-
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2-
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85-
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