Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/79829
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creator15th International Conference on Engineering and Product Design Educationspa
dc.creatorMejía Puig, Luis Alfonsospa
dc.creatorBetancourt Velasco, María Clara-
dc.date.accessioned2016-08-22T19:37:20Z-
dc.date.available2016-08-22T19:37:20Z-
dc.date.issued2013-09-06-
dc.identifier.isbn9781904670421-
dc.identifier.otherhttps://www.designsociety.org/publication/34689/perspectives_in_competencies-based_education_a_curricular_experience_to_form_a_new_industrial_design_profilespa
dc.identifier.otherfile:///C:/Users/Hogar/Downloads/DS76_009%20(1).pdf-
dc.identifier.otherhttps://www.designsociety.org/multimedia/publication/865cfd7d7da32a1bc819ade8e8edb0754398b26d12f148b88ea2ff8175737108.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10906/79829-
dc.descriptionThere is an evident gap between the quality of the design graduates and what future employers want them to do, it is understood that there is a difference between what they learn in school and what they are required to do in a professional setting. That is why todayâ s designer needs multiple abilities to develop innovative projects in varied contexts. This implies that it is necessary to implement changes in the scope and structure of the design curricula. A methodology was used that helped create a designer profile and a new curriculum proposal with entrepreneurial skills, the capability to identify business opportunities and the ability to manage a design project-
dc.format.extent52-57 páginas-
dc.format.mediumDigital-
dc.language.isoeng-
dc.publisherInstitution of Engineering Designers, The Design Society-
dc.relation.ispartofProceedings of the 15th International Conference on Engineering and Product Design Education: Design Education - Growing Our Future, EPDE 2013-
dc.relation.ispartofseriesE&PDE-
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectCompetencias-
dc.subjectPlan de estudios-
dc.subjectEspíritu empresarial-
dc.subjectHabilidades-
dc.subjectDiseño industrial-
dc.subjectIndustrial design-
dc.titlePerspectives In Competencies-Based Education: A Curricular Experience To Form A New Industrial Design Profilespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecteng
dc.audienceComunidad Universidad Icesi – Investigadores-
dc.publisher.facultyFacultad de Ingenieríaspa
dc.type.spaDocumento de conferenciaspa
dc.publisher.programDiseño Industrial-
dc.publisher.departmentDepartamento de Diseño-
dc.coverageWestburyde Lat: 34 41 00 N degrees minutes Lat: 34.6833 decimal degrees Long: 086 34 00 W degrees minutes Long: -86.5667 decimal degrees-
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.pubplaceWestbury-
Appears in Collections:Apropiación social del conocimiento - LEO
Nuevo conocimiento - LEO

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mejia_perspectives_competencies_2013.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open




This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons